آدمیانی مانند گل های لاله ، زندگی کوتاه در هستی و نقشی ماندگار در اندیشه ما دارند .
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه » رپورتاژ » هر آنچه که باید در مورد وکلای دادگستری بدانیم

اطلاعیه سایت

نرم افزار آژانس گردشگری

   
دانلود از مایکتدانلود از بازار
                            دانلود از ایران اپسدانلود از پارس هاپ
 
 
هر آنچه که باید در مورد وکلای دادگستری بدانیم

هر آنچه که باید در مورد وکلای دادگستری بدانیم

هر آنچه که باید در مورد وکلای دادگستری بدانیم!

کانون وکلای دادگستری یه مجموعه غیر دولتی و جدا در کشور های مختلف هستند.که این مجموعه با هدف دادن صلاحیت وکالت دادگستری است و یا می تواند به منظور حمایت کردن از وکیل های مجموعه و حتی نظارت بر عملکرد آنها در طی دوره ی کاری آن ها باشد. با ما در وکیل پایه یک دادگستری همراه شوید

هر آنچه که باید در مورد وکلای دادگستری بدانیم

وکلای دادگستری و جعل مهر شرکت ها

یکی از جرم هایی که متاسفانه امروزه با تغییر و تحول به وجود آمده در زندگی های مردم زیاد شده است جرم جعل است. در قانون یک سری رفتار ها را به عنوان جرم جعل در نظر گرفته  چون با این جرم شباهت دارند و اگر کسی آنها را ببیند به جرم انجام جعل دستگیر می شوند. استفاده ی سودجویان از مهر جرم جعل به حساب می آید و شخصی که مرتکب آن می شود تحت تعقیب و مجازات کیفری قرار می گیرد.

جعل مهر و امضا از مهم ترین جرم های جعل است.چون وجود امضا یا مهر نشان می دهد که که آن سند یا مدرک معتبر است. وقتی که امضا یا مهر یک شخص جعل می شود اعتبار او در برابر افراد دیگر از بین می رود و یا از اعتبارش سو استفاده می شود.مثلا نمونه هایی از این جرم ها جعل امضا بر روی چک و جعل مهر چک ها و موسسه ها و اداره های دولتی و….

جعل مهر مثل جعل امضا مجازاتی را در پی دارد اما اگر فردی مرتکب جرم جعل شود آن هم جعل مهر با امضای مقامات رسمی مجازات به مراتب شدید تری در انتظار اوست. مجازات افرادی که مهر و یا امضای فرد معمولی را جعل می کنند طبق ماده ی ۵۳۶ قانون مجازات اسلامی یا پرداخت هزینه و یا حبس ۶ ماه تا ۲ سال است. و مجازات جعل افراد خاص سخت تر است و حبس از ۱ سال تا ۱۰ سال را در پی دارد.

وکلای دادگستری و موضوع سهم بردن وارث

بعد از اینکه شخصی از دنیا می رود به کلی ارتباطش با مال و اموالش قطع می شود و اموال باقی مانده به وارث می رسد.وارث و کسانی که از ارث به ان ها هم تعلق می گیرد معمولا از نزدیک ترین افراد تا دور ترین افراد را شامل می شوند. سهم بردن از ارث شامل چند طبقه است:

طبقه ی اول همان فرزندان و نوه ها و پدر و مادر هستند.میزان ارثی که به پدر و مادر فردی که فوت شده می رسد  با توجه به افراد دیگر که در طبقه ی اول اند متفاوت است.

  • میزان سهم الارث فرزند:اگر بچه دختر است . اگر تک دختر باشد با پدر و مادر فرد فوت شده نصف میراث به فرزند و بقیه ی ارث بین پدر و مادر فوت شده تقسیم می شود.
  • اگه بچه ی فرد فوت شده پسر باشد:اگر تک پسر باشد و یا نباشد به همراه پدر و مادر فرد فوت شده همه ارث می برند به طوری که پدر و مادر به اندازه ی یک سوم و بقیه ی ارث به فرزندان پسر می رسد.
  • در صورتی که فرد فوت شده هم دختر و هم پسر داشته باشد حق الارث پدر و مادر فرد فوت شده به اندازه ی یک سوم است و بقیه ی ارث به فرزندان چه دختر و چه پسر می رسد. مقدار ارثی که به نوه میرسد اگر شخص فوت شده فرزند نداشته باشد مال و اموالش به صورت ارث به نوه اش می رسد.

طبقه ی دوم که به ان ها ارث تعلق می گیرد: خواهر و برادر و فرزندان آنها و پدربزرگ و مادر بزرگ

© میزبانی وب و طراحی سایت : پدیده پیشتاز آینده