روغن ریزی دستگاه های سرمایشی
در این مطلب قصد داریم به شما علت روغن ریزی در دستگاه های سرمایشی بگوییم و با هم در مورد این مطلب بحث کنیم .
معایب اصلی خارج شدن روغن کمپرسور در سیکل تبرید می توان به موارد زیر اشاره کرد :
- کاهش حجم روغن کمپرسور و اخلال در عبملیات روغن کاری ، عامل اصلی خرابی می باشد و در بسیاری موارد موجب عمل نشدن کلید کنترل روغن می شود و از ادمه کار کولرگازی ممانعت به عمل می آورد .
- روغن یا چسبیدن به جدار لوله های کندانسور و اواپراتور ، انتقال حرارت را کاهش می دهد و در نتیجه ظرفیت این تجهیزات کاهش می یابد .
- حرکت روغن در لوله ها و رایزرها و همچنین شیر انبساط ، می تواند با ایجاد گرفتگی ، عملکرد دستگاه را مختل نماید .
- عبور روغن از لوله ها، سطح تماس مبرد با لوله را کاهش می دهد ، همچنین سطح مفید داخلی لوله را کاهش می دهد و با توجه به رابطه دارسی ، کاهش قطر موجب افزایش افت فشار ئ افزایش سرعت گاز در لوله ها می شود . یکی دیگر از وسایل مهم می توان به کولرگازی سامسونگ اشاره کرد که دارای ویژگی های منحصر به فردی است .
نکته : جدا کننده روغن هیچ گاه به طور ۱۰۰ درصد روغن را از مبرد جدا نخواهد کرد و همواره مقدار کمی روغن در سیکل در جریان است . از مزایای وجود جریان روغن در سیکل تبرید ، تسهیل در نشت یابی کولرگازی میتسوبیشی می باشد . چرا که وجود کوچکترین نشتی با خروج از محل نشتی با چشم قابل روییت نیست .
پس می توان به جد گفت که روغن ریزی دستگاه های سرمایشی یکی ازعوامل مهمی است که می تواند کارایی دستگاه را کاهش دهد و می تواند به دستگاه آسیب برساند .
لینک کوتاه برای مطلب